sunnuntai 17. marraskuuta 2013

Oirehtiva varusteholisti

Kuten aikaisemmin kerroin, minulla on ollut hevosia ennenkin. Lämminverisiä lähinnä. Kun kenokauloille ostat loimen se on yhdeksässä tapauksessa kymmenestä jostain iso. Aapon selkäpituus on palttiarallaa 135-140. Varsaravurin 135cm villaloimi muistutti erehdyttävästi makkarankuorta...keittämisen jälkeen. No lupasin itselleni ja aivan selkeästi koko ikänsä paljain persein juosseelle ponilleni, että mamma sovittaa siitä noin kuudenkymmenen loimen vuoresta Aapolle kaikki ihanaiset toppatakit ja villanutut ja sitten loput isot,pienet ja väärät myydään pois. Olen valittavan kiintynyt tuohon turhaan lumppuvuoreen, mutta koska kyseessä oleva vuori aiheuttaa ongelmia parisuhteessa, olen pyhästi luvannut pienentää läjää ja vapauttaa meidän saunan takaisin alkuperäiseen käyttöönsä. Loimivarastona se on silti kovin kätevä. Mutta kuinka tässä sitten kävikään?


Eilen oli lauantai ja minun oli pakko raahata itseni ja kaupoissa pyörimisestä näppylöitä saava mieheni Biltemaan. Minun hermot tarvitsivat sieltä muutaman teknisen asian, millä kuriton paksu varsa saada esim kiinni karsinassa loimitusta varten ja satulat piti saada telineisiin mistä eivät tipu. Olin kuullut huhuja että Biltema myy myös hevossälää, mutta olin asennoitunut kipittäväni Hööksiin tai muualle ostamaan ko telineet ja etsimään Ronjalle häntäremmiä. Ööh, siellähän oli vaikka mitä ja tottakai. Bilteman hintaan. Nyt joutuu sanomaan, että lähti vähän lapasesta.

Värit olivat ruskean voittoisia. Juurikin mamman ruunikonkimolle sopivaa väriä. Mukaan lähti fleeceloimi, heijastinloimi, heijastin rintaremmi, täysi setti harjoja kaikilla herkuilla, satulahuopa, raippateline, uusi tarhavesikuppi, riimuja, naruja, uuden tarhan aitalankat, eristeet, portit ja sitten tottakai ne mitä mentiin hakemaan muutama koukku, lenkki muu kiinnityshässäkkä. Jäin kuolaamaan ulkoloimia topalla ja ilman. Hinnat olivat vähintäänkin järkevät ja laatu ainakin käsin kosketellen moitteetonta.

Voin suositella moisia tuotteita ainakin teille, joille tuotteen MERKKI ei ole itseisarvo. Puolet halvempaa ja samaa tasoa perusliikkeiden kanssa. Loimien vahvuudet, koot, vedenläpäisevyys ja muut tiedot oli ilmoitettu vain huomattavan paljon paremmin :)

Ensin mies ihmetteli, sitten hysteeriani meni vissiin komiikan puolelle. Kai tässä on pakko myöntää ihan julkisesti, kun kyseiseen ongelmaan ei tiettävästi mitään tukiryhmääkään ole... Minä olen Minna ja olen varusteholisti. Kylläpä helpotti. Muistinko kertoa, että Bilteman tuotteita myydään myös verkossa :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti